Marten SCHWARTZ Master MS - VisitationThe painting entitled "The Visitation" depicts the meeting of the two saints, the Virgin Mary and St. Elizabeth, with poetic intimacy: Elizabeth recognizes Mary as the mother of God and kisses her hand. The idyllic landscape, which is in harmony with the figures, further enhances the poetic mood of the picture. The iconographic representation of the Visitation, in which the two saints meet in the open air, rather than in Elizabeth's house, first became popular in the painting and book illuminations of Netherlandish artists. The flowers iris and the peony shown in the foreground are the symbols of Mary. However, while in the paintings of Rogier van der Weyden, for example, the earlier mentioned flowers were modestly hidden in the meticulously painted grass, in Master M S's work they become the corner-stones of the composition. The representation of these flowers suggest the direct study of nature, which could have been associated with the wide spread of herbariums. The painting entitled "The Visitation" depicts the meeting of the two saints, the Virgin Mary and St. Elizabeth, with poetic intimacy: Elizabeth recognizes Mary as the mother of God and kisses her hand. The idyllic landscape, whic ... |
Master M.S - la visitation (detail)Son art alliant profondeur dramatique et la formation décorative colorée est semblable à celle des peintres allemands Martin Schongauer, Albrecht Dürer, J. Brieu et principalement Mathias Grünewald. Maître M. S. était un peintre du 16ème siècle qui se spécialise dans l'art gothique tardif et l'art de la Renaissance. Il était actif à Banská Štiavnica (en 1920 Selmecbánya au Royaume de Hongrie, depuis 1993 en Slovaquie) et y a probablement dirigé un atelier. son vrai nom est inconnu, il est parfois identifié avec divers autres "maîtres" gothiques. Les historiens de l'art allemands l'identifient généralement avec J. Brieu, un peintre d'Augsbourg. Aussi certains historiens de l'art l'identifient avec Maître M. Z. (également mentionné comme Matthäus Zaisinger (1498-1555)) graveur allemand et Goldsmith de Munich. Selon la nouvelle recherche Anonym le maître est très susceptible d'avoir été un peintre hongrois appelé Sebestyén, dont le nom figure dans la charte de Banská Štiavnica en 1507. On ne connaît que sept de ses peintures sur panneau qui décoraient le maître-autel d'une église de Banská Štiavnica. Son art alliant profondeur dramatique et la formation décorative colorée est semblable à celle des peintres allemands Martin Schongauer, Albrecht Dürer, J. Brieu et principalement Mathias Grünewald. Ma&ici ... |